Arla har länge varit smått antagonistiskt inställt till veganer. Vem minns inte deras reklamkampanj ”Bara mjölk smakar mjölk”? Nu verkar det dock som att mejerijätten har i alla fall delvis ändrat sig.
Från och med vecka 19 finns nämligen deras nya produkt ”Bregott från växtriket” i butik. För er som – likt mig – inte kan läsa veckonummer är det om ungefär en månad.
”Ett perfekt alternativ”
Produkten är, precis som det låter, en vegansk version av det klassiska pålägget Bregott.
– Vi är så glada över att kunna erbjuda Bregott i ytterligare en variant, till de som önskar äta en mer växtbaserad kost. Vi ser att konsumenter idag gärna växlar mellan mejeriprodukter och växtbaserade alternativ beroende på behov och situation. Då är Bregott från växtriket ett perfekt alternativ, en växtbaserad produkt som inte kompromissar med smaken, säger Karin Granlund, ansvarig för Bregott på Arla, i ett pressmeddelande.